Mor un home en caure d’un penya-segat a Cala Sant Vicenç mentre pescava amb el seu net
La víctima és Gaspar Rosselló, professor, gestor universitari i figura destacada del món acadèmic lligat a la Universitat de Barcelona

El sindicat SATSE engegarà un curs per donar eines als professionals sanitaris que són a primera línia sobre com detectar una dona maltractada i donar-li suport
El sindicat d’infermeria SATSE posa en marxa un curs gratuït sobre el paper que juguen els professionals sanitaris com a enllaç en l’atenció i cures a dones víctimes de violència de gènere.
Segons apunta Elisa Bosch, professora del departament d’infermeria i fisioteràpia de la UIB, es tracta d’anar a cercar les arrels d’aquest problema per veure com i per què s’ha desenvolupat.
Tot partint de la premisa de que la prevenció, detecció i actuació primerenca en els casos de violència de gènere és esencial, i el personal d’infermeria hi juga un paper vital.
El curs durarà tres mesos, i permetrà a aquests professionals sanitaris de les Balears informar les víctimes de les eines que tenen al seu abast, com per exemple la denúncia. La por, afirma Elisa Bosch, juga en contra de les dones maltractades. “Moltes vegades hi ha una denúncia i després es lleva, hi ha por de represàlies, i això en complica el procés”.
A banda de treballar en la detecció precoç i en l’ajuda a la víctima, els estudis confirmen que, per eliminar l’estigmatització del paper de l’home i de la dona, la igualtat de gènere i les llibertats s’han de començar a treballar en l’escolarització primària.
La víctima és Gaspar Rosselló, professor, gestor universitari i figura destacada del món acadèmic lligat a la Universitat de Barcelona
S'han trobat algunes restes de l'aparell, però es desconeix fins i tot quants ocupants duia l'aeronau
Dues avaries diferents provoquen problemes i retards en totes les línies de tren
Una dona ha mort i altres tres persones més, entre les quals dos policies, han hagut de ser atesos pel 061