Recuperen les tonades i cançons que cantaven antigament els treballadors
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
L'aigua evaporada dels embassaments de Cúber i del Gorg Blau equival a l'abastiment del poble d'Artà
Un hectòmetre cúbic s’evapora anualment de Cúber i el Gorg Blau. És gairebé l’aigua abocada cada any a la xarxa de pobles com Artà, Sóller o Ses Salines, explica el catedràtic de Geografia, Cels García. Aclareix que els embassaments de les Balears s’usen, sobretot, per abastir pics de consum de Palma a l’estiu, però són gairebé anecdòtics en el sistema balear, fonamentat en els pous, la dessalinització i la depuració.
En canvi, els 1.200 pantans i preses grossos de la Península són essencials, tant pels regs de l’agricultura com per abastir les cases.
Per primer cop, els científics de la UIB n’han quantificat l’evaporació en un 10% de l’aigua, això són 2.700 hectòmetres cúbics en un any, per un valor de 800 milions d’euros. “Representa la meitat de l’aigua que es consumeix a les ciutats i pobles del país” diu el professor de Geografia de la UIB, Enrique Morán.
El disseny horitzontal de la capa d’aigua i la gestió influeixen en l’evaporació molt més que l’escalfament global. Aquest factor, però, farà augmentar l’evaporació dels embassaments un 35% d’ara a finals de segle.
Estratègies com les cobertes flotants poden ajudar a reduir les pèrdues d’aigua.
Els experts fan una crida a preveure l’evaporació en els plans hidrològics.
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
Ferides sa mare i la padrina, que han estat traslladades a un centre hospitalari
Ha ajudat a mantenir les tradicions del poble, ja que era qui feia les carrosses de la Beata