Es compleixen, demà, 20 anys de l’11S de l’atemptat contra les Torres Bessones. IB3 televisió dedica aquest dissabte una part de la seva programació als atemptats , amb testimonis d’illencs que ho van viure de prop. Uns atacs que van canviar la nostra manera de viatjar, i que va obligar els aeroports i les companyia a introduir ràpidament noves mesures de seguretat que encara es mantenen.
Abans de l’11 de setembre de 2001 no era obligatori sotmetre’s a controls exhaustius de seguretat, ni haver de passar els aparells electrònics per una cinta de raigs X. Gestos avui mecànics com llevar-se el cinturó o l’abric, o fins i tot les sabates, per a un escorcoll detallat van ser introduïts poc després dels atemptats. L’any 2002 la Unió Europea va dictar les noves normes.
També objectes susceptibles de ser utilitzats com a arma, com tisores, cúters o pals de golf. A més, arran de l’11S es van incrementar els controls dels documents d’identitat. Tot plegat va provocar cues als filtres de seguretat en els moments de més activitat. Actualment el temps de pas pels filtres de Palma és d’una mitjana de sis minuts, segons AENA.
Demà dissabte el programa ‘ZOOM’ estrena temporada rememorant els atemptats de les torres bessones amb la mirada de balears que residien en aquell moment als Estats Units. A continuació, IB3 emet la pel·lícula ‘United 93’, el quart avió de l’11S amb què els segrestadors volien destruir el Capitoli.
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros