X

25è aniversari de la seu de Projecte Home a Eivissa i Formentera

Durant aquests anys han atès més de 3.000 persones

18/03/2025

25è aniversari de la seu de Projecte Home a Eivissa i Formentera

115

Fa 25 anys que es va obrir la seu de Projecte Home a Eivissa i Formentera. L’any 2000 van començar amb 70 persones ateses i l’any passat el van tancar amb més 270 usuaris.

En aquests 25 anys de vida han atès més de 3.000 persones. El 2024 van tenir 276 usuaris quasi un 12% més de l’any anterior. D’aquests el 80% eren homes i el 22%, dones.

Quant a les addiccions, la cocaïna abasta el 65% de les addiccions ateses, el 41% només a la cocaïna i el 24% restant a la cocaïna i l’alcohol. És a dir, que dues de cada tres persones ateses eren addictes a aquesta substància. Li segueix l’alcohol amb un 16%, el cànnabis amb un 8% i un 4% a l’heroïna i opiacis.

El perfil de l’usuari ha canviat molt. S’han incrementat les addiccions comportamentals, segons explica Sandra González, una de les terapeutes del centre.

Quant a substàncies, l’addicte ja no és el d’una persona amb pocs recursos, que potser viu al carrer, sinó que té família i feina.

A més sorprèn que dels casos atesos només el 22% són dones.

Avui dia hi ha una setantena d’usuaris actius, majorment entre els 35 i els 44 anys. Persones que prenien drogues per diversió i que ara ho fan per evitar el dolor.

18/03/2025

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT