Les dades de la crisi migratòria a les Illes Balears
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
L'IMAS ha activat el pla de contingència climàtica per les baixes temperatures
Al servei de primera acollida de persones en exclusió social de l’IMAS ara tenen més gent que demana un sostre per dormir, ens explica na Maria, una usuària: “ha vengut més gent per cercar abric perquè al carrer es morien de fred.”
Per això, explica el director insular d’Inclusió Social, Andreu Jaume, l‘Institut Mallorquí d’Afers Socials ha afegit 25 places extres a albergs de les 570 que tenen, com a part del pla de contingència climàtica, amb un objectiu molt clar: “que ningú que tengui la necessitat quedi defora.”
Però si, així i tot, resulta insuficient, explica el director d’inclusió, s’afegiran més recursos per evitar el patiment i el risc de dormir al ras amb aquest freter. “S’afegeixen llits d’emergències, llits plegables…”
Cada dia, la Unitat Mòbil d’Emergència Social de la Creu Roja presta assistència a mig centenar de persones sense llar. Enguany, n’hi ha més que altres anys. Alguns tenen por d’anar a un alberg i abandonar la seva barraca. Durant la contingència climàtica, de Creu Roja atenen els avisos sense horari.
En les darreres setmanes, prop d’una trentena de persones han demanat poder dormir a cobert.
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
Una dona de 71 anys ha mort ennuegada amb el menjar
Ha estat a l'estanc Can Ximet que ha venut un dècim del 06703
L'operació militar ha començat de matinada i ha comptat amb mitjans aeris i terrestres