El Consell de Mallorca calcula que hi ha més de 42.000 places que es comercialitzen sense llicència
Quatre de cada deu anuncis d’habitatges turístics a Mallorca són il·legals. És la dada que avui ha donat a conèixer el Departament de Turisme del Consell de Mallorca. Després de monitorar 400.000 anuncis a quatre plataformes de comercialització, el resultat és aquest: gairebé 8.000 immobles s’utilitzen turísticament sense estar registrats ni amb número de llicència. Això vol dir que gairebé un 40% de l’oferta turística opera de manera il·legal, és a dir unes 42.000 places turístiques.
Per zones, Palma lidera el rànquing, amb poc més de mil habitatges. La segueix de prop Pollença, que tot i tenir aproximadament un 5% de la població de Palma, té gairebé 800 immobles que no compleixen amb la normativa legal. A continuació hi ha Alcúdia, Santa Margalida i Calvià.
L’estudi també distingeix entre la tipologia d’aquests habitatges que es publiciten de manera il·legal: el 51% són unifamiliars, el 47% són plurifamiliars i un 1,5% corresponen a infrahabitatges.
El Consell de Mallorca ha qualificat aquestes dades fetes públiques avui com una eina de treball molt potent que servirà per organitzar les futures accions. Segons el responsable de Turisme, Marcial Rodríguez, l’objectiu és acorralar a l’infractor. Els tècnics insulars ja estan actuant en contra dels anuncis il·legals detectats.
El fundador de Meliá Hotels International va morir a 89 anys el passat novembre
L'artista internacional ha utilitzat les parets per expandir la seva obra, que es caracteritza per la seva profunditat i immersió
Una dona de 30 anys en estat crític i un jove de 15, greu
S'ha obert una investigació per a esclarir les causes del foc que, segons han afirmat els Bombers, és intencionat