Barrumbada en pocs minuts a Eivissa i Mallorca
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
ENAIRE i Capitania Marítima restringeixen espais
L’Institut Geogràfic Nacional ha comptabilitzat més de 40 terratrèmols en el sud de La Palma durant aquesta nit passada. La majoria dels sismes es registren als municipis del Mazo i Fuencaliente i es mantenen a profunditats d’entre 10 i 38 quilòmetres. Segons el darrer informe del Departament Nacional de Seguretat i, quan es compleixen tres setmanes des que s’inicià l’erupció del volcà a la zona de Cumbre vieja a La Palma, augmenten el nombre de colades per la zona nord que descendeixen cap a la barriada de Todoque. La lava arriba ara a zones que abans no ho havia fet. El balanç, ara com ara, és de 1.281 edificacions i infraestructures destruïdes o danyades i unes 6.000 persones evacuades.
Les noves llengües han fet que el material magmàtic arribi al Polígon Industrial Camino de La Gata. Allà ha danyat noves edificacions i també terrenys. Fins al moment la superfície afectada és d’aproximadament 500 hectàrees.
La qualitat de l’aire ha millorat respecte dels dies anteriors i la previsió és que seguiexi així durant tota la jornada. Segons els experts, cada dia el volcà emet unes 4.522 tones de diòxid de sofre i unes 1.958 de diòxid de carbó. Però segons els científics aquestes xifres no representen cap risc pels veïnats de La Palma.
A banda dels voluntaris, intervenen en l’operatiu gairebé 800 efectius de seguretat i emergències de diferents institucions dels ajuntaments, cabildos insulars, del Govern de Canàries i del Govern d’Espanya. A més, Capitania Marítima ha establert diferents perímetres de seguretat. Un va paral·lel a la costa, a dues milles del litoral i l’altra abasta des del sud per la Punta del Pozo, a Puerto Naos, fins al nord per la platja de Las Viñas, a Tazacorte. ENAIRE, per la seva part, ha restringit dues zones de l’espai aeri en els municipis de El Paso i el de Los Llanos de Aridane. Només hi podran accedir forces i cossos de seguretat de l’Estat i serveis d’emergències.
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença i Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep de sa Talaia, Santa Eulària des Riu, Maó, es Mercadal
En un informe recomana cercar alternatives i el Ministeri apunta a una solució en superfície
La batlessa, Xisca Lascolas, afirma que s'estan investigant aquests nous casos, però demana a les víctimes de robatoris que no ho denunciïn públicament a les xarxes socials i que ho facin davant la Policia Local o la Guàrdia Civil