Ha mort Paquita Tomàs
Durant els primers anys d'IB3, va conduir el programa 'Sa bona cuina de Paquita Tomàs'

El Cofib ha instal·lat un prototip de parany nou a l'illot de sa Conillera per millorar-ne les trampes
Els tècnics del Cofib surten del port de Sant Antoni per a dur trampes de serps a l’illot de sa Conillera. Tenen sempre el telèfon a la mà per atendre les telefonades de gent que, per exemple, ha vist una serpent a prop de casa seva. Tot i que la seva feina en moltes ocasions implica la seva intervenció, de cada vegada fan més tasca d’informació i divulgació. Tot, perquè la població hi està més interessada i implicada.
L’objectiu en aquesta ocasió és instal·lar trampes destinades a caçar serps a sa Conillera. La intenció no és caçar ofidis sinó avaluar canvis que s’han introduït als paranys per evitar que, a més de serps, hi entrin sargantanes.
A alguns illots s’ha detectat l’entrada de serps, però és difícil avaluar com han arribat i s’estudia quin ha estat l’impacte. L’entrada de les espècies invasores en aquests indrets, que poden accedir-hi en vaixells, podria suposar la desaparició d’espècies úniques. De fet, està prohibit desembarcar als illots.
A Eivissa, l’equip del Consorci per a la Recuperació de la Fauna de les Illes Balears està format per onze tècnics . Les seves funcions són diverses i estan relacionades a protegir les espècies autòctones i endèmiques de les espècies invasores. En els darrers anys, una part important de la feina i esforços es destinen a contenir la proliferació de la serp de ferradura a les Pitiüses perquè s’alimenta de la sargantana autòctona. També fan cures a tortugues i falcons ferits, entre altres moltes tasques, i de cada vegada més resolen les inquietuds de la població sobre particularitats de les espècies animals que habiten a les nostres illes.
Mirar que les espècies autòctones i endèmiques que arribaren abans que l’home a les Illes hi tinguin un futur és el seu objectiu. Una tasca, però, que de cada vegada resulta més complicada.
Durant els primers anys d'IB3, va conduir el programa 'Sa bona cuina de Paquita Tomàs'