El Consell de Ministres ha iniciat els tràmits per eliminar la mesura que beneficiava ciutadans estrangers extracomunitaris
Vista de la ciutat de Palma. Foto: Shutterstock / Tolo Balaguer
115A les Illes Balears entre els anys 2013 i 2023 s’han concedit un total de 729 visats d’or, representen el 5% del total espanyol, segons dades facilitades a IB3 pel Ministeri d’Habitatge i Agenda Urbana. Els visats d’or, també coneguts com ‘golden visa’, són una mesura impulsada l’any 2013 pel Govern de Mariano Rajoy per incentivar la compravenda d’habitatge a l’Estat espanyol. Mitjançant aquesta mesura, els ciutadans estrangers no residents a la Unió Europea podien obtenir un permís de residència si compraven un habitatge de més de mig milió d’euros.
Des que es posà en marxa, a tot Espanya s’han concedit més de 14.500 visats d’or. Els 729 concedits en els darrers deu anys a les Illes Balears representen una mitjana de 66 visats cada any.
L’actual govern de Pedro Sánchez ha iniciat els tràmits per eliminar la mesura.
A les Illes Balears, tant el sector immobiliari com el Govern minimitzen l’impacte de la mesura i, segons la patronal de les immobiliàries, ABINI, és una “cortina de fum”. A l’arxipèlag, la gran majoria de les compres per part d’estrangers les efectuen ciutadans de la Unió Europea.
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
Ha ajudat a mantenir les tradicions del poble, ja que era qui feia les carrosses de la Beata
A partir de l'any que ve, el pàrquing només obrirà de març a octubre