La manifestació contra la massificació turística torna a aplegar milers de persones
Les policies Nacional i Local han comptat devers 25.000 participants
El Govern fumigarà enguany 15.000 hectàrees de boscos a les Pitiüses i hi instal·larà 10.500 trampes
La desaparició de les sargantanes al nord-oest i nord de l’illa d’Eivissa influeix en l’expansió de la processionària del pi. És la principal conclusió de la Conselleria d’Agricultura, Pesca i Medi Natural en la presentació de la segona campanya de tractament aeri contra aquesta plaga a les Pitiüses. Enguany, s’augmenta la superfície total fumigada i també el nombre de trampes instal·lades.
“Com més serps i menys sargantanes, més processionària”. L’equilibri biològic dels boscos de pins és tan fràgil que la desaparició progressiva de les sargantanes al nord-oest i al nord d’Eivissa ha fet que hi proliferi l’eruga de la processionària. Un insecte detectat a les Pitiüses fa 50 anys per primera vegada, i que no s’ha propagat perillosament perquè se la menjaven les sargantanes abans que volassin. Ho ha explicat aquest dimecres a Eivissa el cap del Servei de Sanitat Forestal, Luis Núñez.
La segona campanya aèria contra la processionària constarà aquesta tardor i hivern de dues parts: Tractament aeri doble, amb un insecticida biològic natural, damunt 12.500 hectàrees de pinars d’Eivissa i 2.500 de Formentera. Per terra, hi haurà més trampes que mai: més de 9.100 a Eivissa i més de 1.400 a Formentera. Uns paranys dissenyats per impedir l’accés a les sargantanes. S’hi invertiran en total 3.300.00 euros.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Les policies Nacional i Local han comptat devers 25.000 participants
Asseguren que és una operació que atreu embarcacions de gran eslora
Els convocants recorden que la protesta és contra el model econòmic, no contra els turistes