La nova llei de Protecció i Drets dels Animals preveu sancions de fins a 600.000 euros i períodes d'inhabilitació de 10 anys pels propietaris
Alejandro Martínez Vélez (Europa Press).
283La llei de Protecció i Drets dels Animals és gairebé ja una realitat, després de ser aprovada pel Govern el passat mes de desembre. La llei entrarà en vigor el pròxim dimecres, 5 de gener, deixant de considerar els animals com a coses o béns immobles a efectes legals. Així mateix, tots els animals passen a ser éssers vius dotats de sensibilitat.
Mesures principals
Sancions establertes
El règim sancionador de la llei contempla:
També es pot inhabilitar als propietaris a tenir animals durant un període màxim de 5 anys, per les sancions greus, i de 10 anys, per les molt greus.
La Llei de Benestar Animal continua paralitzada
El que de moment no avança és la Llei de Benestar Animal, un text que inclou mesures més contundents per protegir els animals. L’avantprojecte es va presentar a l’octubre però la tramitació ha quedat paralitzada al Ministeri d’Agricultura per la pressió dels caçadors.
Tota la informació sobre la Llei de Protecció i Drets dels Animals
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Una altra persona ferida roman ingressada a l'UCI de Can Misses i una altra es troba a un centre privat
L'APIMA diu que la situació genera preocupació entre les famílies i FAPA critica que s'ha retirat l'ordre per fer una inspecció mèdica al mestre