Recuperen les tonades i cançons que cantaven antigament els treballadors
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Tanquen la botiga i també posen el punt final a les activitats educatives i culturals
Reduir les desigualtats al món a través del comerç just i el consum responsable. Aquest ha estat l’objectiu que durant prop de 30 anys ha defensat l’associació Casal de la Pau i s’Altra Senalla. Ho ha fet a través de la seva botiga i de les activitats que organitza al carrer i a les escoles.
“Els projectes educatius sempre han rodat en aquest sentit, donar a conèixer i fer saber a la gent que a través del comerç just tu pots fer canvis importants en el món”, explica Elisabet Vaquer, educadora de l’associació. L’entitat sense ànim de lucre, però, tanca. I ho fa per diversos motius.
“Els voluntaris que tenim són gent d’una certa edat, són persones majors i cada vegada és més complicat trobar relleu més jove”, explica l’encarregada de la botiga, Mari Oliva. “És normal que els voluntaris siguem d’una edat avançada, perquè una persona que fa feina no es pot dedicar a fer de voluntari en les hores en què la botiga està oberta”, afegeix el voluntari Guillem Melis.
Tot s’ha sumat a les dificultats burocràtiques a l’hora de demanar i justificar ajudes públiques. “I ja passam a una situació de veure si la botiga és viable per ella tota sola, ho ha analitzat un auditor i el resultat és que no queda més remei que tancar”, conclou Vaquer.
Serà a finals d’octubre quan abaixin definitivament la persiana, i volen agrair als clients i als amics la seva fidelitat. “Tenim pensat fer una celebració de comiat dia 4 d’octubre, volem celebrar tots aquests anys en què hem creat una família amb els voluntaris, els clients, els socis, els veïnats i tothom que ha participat d’aquest projecte tan bo”, confessa Oliva.
Un tancament que entristeix molts de manacorins i també els voluntaris, perquè, segons Melis, “això no és un adeu, és un fins sempre”.
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
Ha ajudat a mantenir les tradicions del poble, ja que era qui feia les carrosses de la Beata
Ferides sa mare i la padrina, que han estat traslladades a un centre hospitalari