Imatges inèdites de l'interior del Vaticà els instants posteriors a l'elecció
EFE_EPA_ETTORE FERRARI / Stefano Spaziani _ Europa Press / EFE_EPA_ANDREA SOLERO /
32El Vaticà ha distribuït les imatges inèdites de l’interior del Conclave instants després de l’elecció del nou papa, Lleó XIV. Són els moments posteriors a l’elecció en les quals es veu com la resta de cardenals del Conclave l’aplaudeixen a la seva sortida de la Capella Sixtina i com just després, Lleó XIV es retira uns minuts a resar a una de les capelles.
El papa Lleó XIV va ser aplaudit pels cardenals en la Capella Sixtina i va resar en solitud després de ser elegit nou líder de l’Església catòlica aquest dijous 8 de maig. El cardenal Robert Prevost, un missioner poc conegut, natural de Chicago, ha sortit nou papa d’una elecció sorprenent i s’ha convertit en el primer papa estatunidenc.
EFE/EPA/ANDREA SOLERO
Prevost, de 69 anys i originari de Chicago, ha passat la major part de la seva carrera com a missioner al Perú i té doble nacionalitat peruana. Es va convertir en cardenal el 2023. Ha concedit poques entrevistes als mitjans i poques vegades parla en públic. Prevost es converteix en el 267è papa catòlic, després de la mort el mes passat del papa Francesc, qui va ser el primer papa llatinoamericà i va dirigir l’Església durant dotze anys.
EFE/EPA/ETTORE FERRARI
Durant els primers anys d'IB3, va conduir el programa 'Sa bona cuina de Paquita Tomàs'