Un jove, molt greu en ser atropellat a la carretera entre Lloseta i Inca
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
Els vuit detinguts a Mallorca passen avui a disposició judicial
Un dels escorcolls més llargs i exhaustius dels que es realitzaren en el marc de l’Operació Casino Fantauxia va ser el que es va realitzar a la mansió que el presumpte cap de la trama té a Camp de Mar, a Andratx. Una de les feines més complicades va ser l’obertura de la caixa forta que hi ha a l’habitatge. Els investigadors varen trigar hores per poder obrir-la. A l’interior varen trobar joies, documentació i una elevada quantitat de doblers en efectiu. En aquest domicili, varen detenir dos familiars del presumpte responsable de la trama mafiosa. Ell va ser detingut a Croàcia. En total, l’operació es va saldar amb 45 detinguts arreu d’Europa, vuit d’ells a Mallorca. Aquests vuit detinguts a l’illa passen aquest dijous a disposició judicial.
Operació internacional
Els escorcolls per desarticular aquesta trama internacional de narcotràfic i blanqueig que es varen realitzar dimarts es varen dur a terme de forma simultània a set països: Espanya, Bèlgica, Alemanya, Països Baixos, Itàlia, Croàcia i el Regne Unit. Segons la investigació, aquesta organització criminal albanesa introduïa cocaïna a Europa procedent de Sud-amèrica. Controlaven tota la cadena de subministrament de la droga: arribava a diversos ports europeus i després era traslladada en avions, embarcacions, camions i cotxes fins a la destinació final. Els doblers obtinguts amb el narcotràfic es blanquejaven a través de testaferros i d’un complex entramat de societats que estava ubicat a Mallorca.
30 milions d’euros en inversions immobiliàries a Mallorca
Els investigadors calculen que la trama va blanquejar més de 30 milions d’euros en inversions immobiliàries a Mallorca. Pel que fa als resultats dels escorcolls que es varen dur a terme a l’illa i a Barcelona, es varen intervenir més de 203.000 euros en efectiu, 40.000 euros en criptomonedes, 16 rellotges de luxe, set vehicles i un iot. També s’incautaren 86 pintures amb un valor superior als 5 milions d’euros. A més, de documentació i dispositius electrònics.
Almenys vuit detinguts en el gran operatiu contra el blanqueig de capitals a Mallorca
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
Abans de l'estiu faran les pràctiques a municipis com Sóller, Capdepera i Santa Margalida
La majoria d'incidents han estat per risc de despreniments, amb 33 actuacions dels serveis d’Emergència, seguit de la caiguda d’elements urbans, amb un total de 29 incidències
Això haurà de servir als jutges per aclarir si hi va haver negligència mèdica, tal com denuncia la mare