L’IB-Salut sancionarà els conductors que es neguin a conduir les noves ambulàncies
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
L'arribada del megacreuer Costa Toscana, amb més de 6.000 passatgers, provoca de nou el caos al port d'Eivissa
Ja són cada vegada més les veus a Eivissa que demanen una limitació de l’arribada de creuers per evitar la manca de serveis i el caos que es genera quan desembarquen milers de persones a la vegada. A la petició dels hotelers, de planificar l’arribada dels vaixells, se sumen la Pimeef, el Consell d’Eivissa i l’Ajuntament de Vila.
Al megacreuer Costa Toscana viatgen 6.200 persones. Uns passatgers que es troben amb greus problemes per agafar un taxi quan arriben al port d’Eivissa. “Portam una hora esperant, no hi ha taxis”, explica una de les passatgeres. Una altra, procedent d’Itàlia, diu: “Sempre es parla malament de Sicília, però això és pitjor”.
Les coes són eternes, no hi ha on comprar begudes, fa calor i la tensió s’evidencia quan per fi arriba un taxi. La situació no millora la coa de l’autobús que ha posat l’Autoritat Portuària, un trajecte d’un parell de quilòmetres pel qual es cobren 4 euros. Els autobusos tarden en arribar i no hi ha places per tothom. Al final, n’hi ha que opten per caminar, tot i les elevades temperatures.
Cada vegada són més les veus que en demanen una regulació. L’Ajuntament d’Eivissa creu que no haurien d’arribar més de dos creuers al dia . Fins i tot, els comerciants, que no volen renunciar als beneficis d’aquest tipus de turisme, volen més planificació. “El límit el marcarà la nostra possibilitat de donar servei”, explica Alfonso Rojo, president de la Pimeef.
El Consell d’Eivissa també aposta per la regulació, i per això demana a l’Autoritat Portuària que analitzi quina és la capacitat del port quant al nombre de passatgers per donar un servei adequat i per no perjudicar el nom de l’Illa. L’Autoritat Portuària, per la seva banda, assegura que encara no s’ha parlat d’arribar a un acord per limitar els creuers. Ara, diuen, no es poden negar a fer els atracaments si hi ha disponibilitat al port.
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer del General Riera de Palma
Consulta el creixement poblacional al conjunt de l'arxipèlag amb gràfics interactius
La Policia Local de Palma es troba a l'espera del certificat mèdic que confirmi la declaració de l'home, d'uns 50 anys, el qual va donar negatiu en alcohol i drogues