Entren en vigor noves restriccions a 14 municipis per frenar la propagació de la grip aviària
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
La Conselleria de Famílies ha presentat la programació que es durà a terme amb motiu del Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència contra les Dones
38
La Conselleria de Famílies, Benestar Social i Atenció a la Dependència, a través de l’IB-Dona, ha presentat aquest dijous la programació que es durà a terme pel 25 de novembre, Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones, per al qual s’han organitzat diverses activitats de formació, sensibilització i participació i on IB3 Ràdio també col·labora. Amb el lema ‘Alça la veu davant la violència contra les dones’, la Conselleria recorda que davant de la por que pugui sentir una víctima, és clau que el seu entorn alci la veu.
A partir d’aquest mateix divendres, comença tota una programació, amb jornades formatives i taules redones. L’activitat central serà el pròxim dilluns 24 de novembre amb un acte institucional, a Can Balaguer de Palma, de reconeixement a entitats i serveis implicats en l’atenció a les víctimes. L’IB-Dona ha recordat que ja són 36 les dones assassinades per violència de gènere a Espanya, una de les quals a Mallorca.
Cal recordar el servei de 24 hores d’atenció a les víctimes de la violència masclista. El número és gratuït: 900 178 989.
Jornada Formativa
‘Perspectives professionals sobre el consum de substàncies i factors de vulnerabilitat en les dones’ és la jornada de formació que tendrà lloc aquest divendres 14 de novembre a la sala Multifuncional des Mercadal. A la trobada, que se centrarà en els usos de drogues i la seva relació amb les violències contra les dones, així com l’ús de medicació en els processos de recuperació de dones víctimes de violència de gènere, s’hi han inscrit més de 70 professionals d’àmbits diversos, com la salut i els serveis socials. Es desenvolupa amb la col·laboració del Consell de Menorca i l’Ajuntament des Mercadal.
Taules rodones
A més a més, el programa d’activitats inclou dues taules rodones. D’una banda, el dilluns 17 de novembre, a les 13 hores, la seu de l’ONCE a Palma acollirà “Les dones amb discapacitat davant la violència masclista”, amb la intervenció de diverses especialistes. D’altra banda, el dijous 27, a les 10 hores, al Centre d’Orientació, Emprenedoria, Acompanyament i Innovació per a l’Ocupació de Palma, tendrà lloc la taula “Autonomia econòmica, igualtat i inclusió laboral com a antídot per a la violència contra les dones”.
‘Al Dia’ amb el 25N
Les activitats que ha organitzat l’IB-Dona pel Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones es completen amb una hora d’emissió en directe, des de la plaça d’Espanya de Palma, de continguts especials al programa d’IB3 Ràdio ‘Al Dia’. També hi haurà una exposició que, a partir del 26 de novembre i fins el 7 de gener, mostrarà una vintena d’obres presentades al Concurs d’Il·lustracions IB-Dona, que es podrà visitar a la Conselleria de Famílies, Benestar Social i Atenció a la Dependència, a la plaça de la Drassana, número 4, de Palma.
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
La Unitat de Diagnòstic Molecular i Genètica Clínica de l'Hospital Son Espases ha detectat aquesta variant que afecta només determinats llinatges menorquins
Se sent enganyat per l'agència i abandonat pel Consolat espanyol
L'operatiu s'ha allargat poc més de mitja hora