Barrumbada en pocs minuts a Eivissa i Mallorca
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
La federació hotelera de Mallorca remarca que aquest és el camí que s'ha de seguir
Fa quasi un any que aquest parc fotovoltaic es va posar en marxa. Són 38.000 metres quadrats i 10.000 panells solars destinats a l’autoconsum de 5 hotels de la cadena Protur a Sa Coma, a Sant Llorenç des Cardassar.
“Hi ha un 70% que la consumim nosaltres directament i que va als hotels i hi ha un 30% d’energia sobrant, que està volcada a la xarxa i que es destina a diferents usos”, explica Pedro Servera, director d’Operacions de Protur Hotels.
Aquests hotels consumeixen un 50% d’energia verda. La cadena aposta també per altres iniciatives. “Vàrem aportar als nostres hotels calderes de biomassa, que la produïm nosaltres mateixos, i també feim recollida selectiva i apostam pel comerç de quilòmetre zero”, declara Pedro Servera.
Un altre projecte pioner a Mallorca ha estat el de les obres del RIU Concordia de Platja de Palma. El primer hotel que ha servit com a laboratori de reciclatge de residus d’una reforma hotelera. I aquest mes ha obtingut el certificat d'”abocament mínim”. “Sabem on acaben els residus i en quines mans i aquesta és la gran diferència. A partir d’aquí, el que fas és certificar que se’n fa un bon ús”, diu Catalina Alemany, director de RSC de Riu Hotels.
La Federació Hotelera de Mallorca remarca que aquest és el camí que s’ha de seguir. Maria José Aguiló, vicepresidenta executiva de la FEHM, diu que fa temps que treballen en aquest sentit. “Pensam que és un camí que s’havia d’emprendre, que s’ha de continuar transitant i que s’ha de consolidar perquè la nostra comunitat autònoma i la nostra activitat es pugui continuar mantenint en el temps amb els efectes i beneficis esperats”.
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença i Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep de sa Talaia, Santa Eulària des Riu, Maó, es Mercadal
En un informe recomana cercar alternatives i el Ministeri apunta a una solució en superfície
La batlessa, Xisca Lascolas, afirma que s'estan investigant aquests nous casos, però demana a les víctimes de robatoris que no ho denunciïn públicament a les xarxes socials i que ho facin davant la Policia Local o la Guàrdia Civil