X

Alliberen 70 cavallets de mar a Mallorca

La iniciativa de Fundació Palma Aquàrium i Banca March pretén repoblar-ne les espècies existents

08/10/2025

Alliberen 70 cavallets de mar a Mallorca

21

Avui 70 cavallets de mar han estat alliberats en aigües de Mallorca gràcies a una iniciativa impulsada per la Fundació Palma Aquàrium i Banca March, que treballen per repoblar les dues espècies de cavallets existents a la nostra mar.

Els 70 cavallets de mar alliberats han nascut i han estat criats durant prop d’un any i mig al Palma Aquàrium, fins que han assolit una mida mínima de 12 centímetres; una mida que garanteix que puguin sobreviure a la mar.

S’han alliberat en dues tongades en aigües designades per la Unió Europea com a llocs d’interès comunitari. La primera, amb 66 exemplars, es va dur a terme el passat primer d’octubre, mentre que els quatre restants (tres mascles i una femella reproductora), varen ser alliberats dos dies després.

L’acció s’emmarca dins el programa ‘Cavallets de la mar balear’, impulsat per Banca March i la Fundació Palma Aquàrium. Junts, treballen des de l’any 2022 per repoblar la mar balear amb les dues espècies de cavallets de mar que hi habiten i que han vist com la seva població ha minvat prop d’un 30 % en les darreres dècades.

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT