Ha mort Pedro Bermúdez, ‘Azuquita’, el creador del ‘rumbakalao’, a 47 anys
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’

Encara queda oliva per premsar i ja s'han produït 875.000 litres d'oli
La collita no ha acabat, però ja s’han produït 875.000 litres d’Oli de Mallorca. Això suposa un increment d’un 51% respecte de la mitjana dels darrers 5 anys, explica el president de la DO, Joan Mayol. Ell diu que, a més, s’ha incrementat fins al 15% l’oli de producció ecològica dins la DO.
Mayol parla d’una anyada “extraordinària” en un context en què s’estan igualant els preus amb l’oli de la Península: “Allà han encadenat dues males anyades, i els moviments del mercat els han fet pujar preus, aquí no hem patit aquests increments especulatius”.
En la presentació de l’oli novell, el sector també destaca la qualitat del producte. Més del 80% de l’Oli de Mallorca queda a les Illes; la resta es ven, sobretot, a Alemanya, el Japó, Suïssa o Àustria.
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’
Farà rehabilitació per continuar el procés de recuperació
Als seus inicis dalt el cavall, ja li va tocar per sorteig ser caixer fadrí del bienni 1991-1992
Oferir el pregó de les festes de Maó és una oportunitat per donar a conèixer aquesta realitat i per visibilitzar