Un cap de fibló provoca danys a Binissalem, Marratxí i a Can Valero de Palma
El sostre del poliesportiu de Binissalem ha sortit volant i ha caigut damunt les cases veïnades, la qual cosa ha provocat nombrosos desperfectes

Un 1% dels fondejos es produeixen sobre posidònia i Illetes i Cala Saona són les zones amb més pressió per part del sector nàutic
El projecte ‘Save Posidònia Project’ ha apadrinat 252.000 metres quadrats d’aquesta planta a Formentera, cosa que significa que existeix un “alt grau de conscienciació” sobre la seva protecció, ha assenyalat el Consell de Formentera. La institució ha presentat de manera telemàtica el projecte ‘Posidònia i usos marins sostenibles a Formentera’, elaborat pel Gen-Gob en col·laboració amb Soldecocos.
La iniciativa s’emmarca en la convocatòria de 2017 de ‘Save Posidònia Project’. El conseller de Medi Ambient, Antonio J. Sanz, ha destacat la “necessitat” de continuar amb l’estudi i protecció d’aquesta planta i ha avançat que la pròxima convocatòria tindrà una partida de 112.000 euros. De moment, ja s’han rebut 11 projectes.
Segons ha explicat, l’objectiu general de l’estudi presentat és afavorir la implementació de la governança marina, amb la gestió i usos a la mar i determinar la pressió dels fondejos.
Des del Consell han assenyalat que s’ha realitzat una enquesta entre els agents socials i professionals relacionats amb els fondejos de vaixells. Les persones consultades coneixen els beneficis de la posidònia pel seu valor ecològic, cultural o econòmic. Així mateix, existeix un consens generalitzat sobre els beneficis de la planta.
En relació amb els fondejos de les embarcacions recreatives, l’estudi destaca que aquesta pràctica genera una “pressió elevada” sobre el fons marí. A l’estiu es produeixen entre 14.000 i 24.000 fondejos a Formentera, amb una mitjana diària de 500 vaixells.
Un 1% dels fondejos es produeixen sobre posidònia i Illetes i Cala Saona són les zones amb més pressió per part del sector nàutic . Les embarcacions que fondegen sobre les praderies són llanxes, iots o velers d’entre sis i 195 metres, amb una eslora mitjana de 26 metres.
Els controls dels fondejos que es realitzen durant el dia garanteixen que les embarcacions fondegin correctament en aquell moment, però els efectes perjudicials per a la posidònia es produeixen a la nit.
Aquest projecte, guanyador del “Save Posidonia Project” del 2018, insisteix en la necessitat de fixar la capacitat de càrrega que pot suportar el litoral de Formentera i continuar en el camí per aconseguir regular el fondeig a tot el litoral.
El sostre del poliesportiu de Binissalem ha sortit volant i ha caigut damunt les cases veïnades, la qual cosa ha provocat nombrosos desperfectes
A Binissalem, el cap de fibló que ha tocat terra ha deixat danys materials a cases veïnes del pavelló d'esports, on s'han volat les plaques que cobreixen l'edifici