Des que ha començat l’estiu, a Formentera s’han aixecat un total de 36 actes per festes il·legals a allotjaments vacacionals. Els qui més ho pateixen són els propietaris de les cases. Sovint es troben amb peticions que els fan sospitar de la intenció de celebrar festes il·legals a les seves cases. És el cas d’usuaris que demanen llogar un habitatge només durant el cap de setmana, que compten amb un pressupost molt alt i que, a més, busquen que la casa tingui grans terrasses.
Malgrat que, en el moment de llogar la casa, el propietari avisa els turistes que no s’hi poden celebrar festes i que s’efectua un registre dels hostes, els propietaris consideren que aquestes mesures són insuficients.
Més enllà d’aquestes situacions, les estades turístiques de Formentera valoren molt positivament la temporada. Fan feina amb ocupacions del 90 % i destaquen la presència del turisme portuguès, que, fins ara, havia estat minoritari, però que a poc a poc va cobrant força. Ara mateix els suposa un 25 % del total.
No obstant les bones xifres, la tendència respecte del període d’ocupació sí que ha canviat, comparant-les amb els darrers anys. Ara les estades són més curtes.
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular