Les Illes Balears han tancat el 2024 amb més de 5.800 migrants, més d'un 150% que l'any anterior
Imatge d'arxiu d'embarcacions arribades a la costa de Formentera. Foto IB3
519Un total de 98 persones immigrants han aconseguit arribar aquest dimecres, dia de Cap d’Any, a diferents punts de la costa de les Pitiüses i Mallorca, a bord de 4 embarcacions diferents, segons ha informat la Delegació del Govern central a les illes.
La darrera embarcació de migrants localitzada aquest dimecres ha estat rescatada a 14 milles de la costa de Mallorca. Efectius de Salvament Marítim han rescatat les 25 persones que hi anaven a bord, totes d’origen subsaharià i en aparent bon estat de salut, mentre navegaven entre el canal que separa Eivissa i Mallorca, a unes 14 milles a l’oest de la costa de Santa Ponça, al municipi de Calvià. L’incident s’ha produït quan faltaven 15 minuts per les vuit del vespre d’aquest primer dia de l’any.
La primera de les embarcacions s’ha localitzat poc després del migdia, a les 12.15. La Guàrdia Civil de Sant Josep de sa Talaia i la Policia Local han interceptat 20 persones d’origen subsaharià i una d’origen magrebí, en aparent bon estat de salut, que havien arribat a bord d’una barca a la platja la Xanga, a l’illa d’Eivissa.
A les dues del migdia, una segona embarcació amb 21 persones a bord, totes d’origen magrebí, ha estat localitzada a la zona del Pilar de la Mola, a l’illa de Formentera. A la mateixa hora, i també a la mateixa zona, han interceptat 31 persones més d’origen magrebí, també en aparent bon estat de salut.
Segons les dades recollides per IB3 Notícies, el 2024 arribaren a les Illes Balears 5.846 persones en la ruta entre algeriana. Suposa un increment superior al 150% respecte al 2023. De fet, el 2024 s’han batut tots els rècords anteriors, també en nombre de víctimes mortals.
El CEIP Can Misses ha estat un dels més afectats
Amb l'objectiu de protegir la seva salut mental, reben un curs per part d'una psicòloga d'emergències
S'espera que els altres 27 activistes espanyols de la flotilla arribin devers la mitjanit d'aquest dilluns a dimarts
La Guàrdia Civil espera els resultats de l'autòpsia, que determinarà si la víctima ha mort de manera natural o si es tracta d'un assassinat