Un pràctic cau a la mar al dic de Son Blanc de Ciutadella mentre ajudava a maniobrar un ferri
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
Durant l'any passat els Bombers del Consell de Mallorca varen efectuar 163 intervencions
Els equips d’emergències especialitzats en muntanya alerten de l’increment de serveis durant els darrers mesos a conseqüència de l’augment de senderistes, en molts casos inexperts. Per evitar incidències recomanen ser conscients de les nostres limitacions, planificar la ruta abans de partir, dur roba d’abric i adequada, i estar molt pendents del temps.
L’escassetat de plans d’oci per mor de les restriccions per l’alerta sanitària fan que, durant els darrers mesos, practicar senderisme s’estigui convertint en una alternativa per a molts. En alguns casos es tracta de gent amb molt poca experiència a la muntanya. Un fet que, amb l’arribada de la neu, encara ha augmentat més.
Durant les darreres setmanes, els serveis d’emergències es fan un fart de salvar senderistes. En alguns casos es tracta de caigudes o incidències greus, però d’altres són gent desorientada que s’ha perdut. Sense comptar els primers 5 dies de l’any, quan ja han hagut de practicar diversos salvaments, durant l’any passat els Bombers del Consell de Mallorca varen efectuar 163 intervencions de muntanya. Els 3 anys anteriors s’havien superat els 200, però cal destacar el confinament de tota la població durant 3 mesos.
Per evitar problemes recomanen ser conscients de les nostres limitacions, planificar les rutes, dur roba adequada per a l’excursió que volem fer, dir-li a algú on anirem i estar pendents de la previsió meteorològica…a més de fer cas de les recomanacions i no anar en massa a veure la neu.
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular
Hi ha risc que pugui desprendre's més material, per la qual cosa tots els infants romanen confinats a les aules com a mesura de precaució
Més de mig miler d'alumnes de Mallorca reben un premi a l'esforç i el rendiment acadèmic