Les dades de la crisi migratòria a les Illes Balears
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
Quan estigui completa, la xarxa disposarà de 70 punts de vigilància
Els pobles del Migjorn i el Llevant de Mallorca són els punts on més s’ha avançat en la instal·lació d’estacions hidromètriques, com la que es va presentar fa un mes a Sant Llorenç des Cardassar. A través d’aquests mesuradors connectats a internet, els serveis d’emergències podran conèixer en tot moment quin és el cabal dels torrents. Avui el govern ha reunit els batles de la zona per explicar-los com funcionen.
Jaume Barceló, director general d’Emergències i Interior de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat, ha explicat que “el risc zero no existeix però hem d’anar fent feina”
Quan s’hagi completat, la xarxa disposarà de 70 mesuradors al conjunt de les illes. Joan Estrany, professor de geografia de la UIB, ha dit que l’objectiu d’aquests mesuradors és guanyar temps per poder evacuar la població davant una inundació.
El sistema estarà completament instal·lat a principi de l’any que ve i es podria començar a provar la tardor següent.
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
Emergències ha atès 677 telefonades anit passada, de les quals una setantena han estat incidents
Hauria cedit el terreny mentre realitzava obres en una casa
Una quinzena de persones compartiran sopar i companyia amb aquesta iniciativa solidària