Un cap de fibló provoca danys a Binissalem, Marratxí i a Can Valero de Palma
El sostre del poliesportiu de Binissalem ha sortit volant i ha caigut damunt les cases veïnades, la qual cosa ha provocat nombrosos desperfectes

Les pluges ja han assolit Menorca amb certa intensitat, però amb tendència a minvar
Drenatge d'aigua a Costa den Blanes.
175S’ha activat l’índex de gravetat 1 per pluges a Mallorca, amb especial atenció a la zona sud de l’illa, en un primer moment. Emergències 112 decreta per a Eivissa i Formentera l’índex de gravetat 0 del pla Meteobal per pluges i ha ampliat a 1 el de Menorca. Això, arran de l’avís taronja, al sud de Mallorca, i groc per a la resta de les Illes activada per l’Agència Estatal de Meteorologia, que ha estat canviat a taronja al nord de Mallorca i que ara abasta, també, tota l’illa de Menorca.
El front de tempestes ha entrat devers les cinc de la matinada, quan ha començat a ploure a les Pitiüses. Allà, han deixat 25 litres per metre quadrat a Sant Carles, i 22 a Sant Francesc. Al llarg del matí, s’ha desplaçat a Mallorca i ha avançat per l’est i el migjorn, per on ha deixat algunes indundacions i destrosses puntuals. Els ruixats han estat localment forts, sobretot a Inca, on s’han superat els 120 litres per metre quadrat. Finalment, han entrat a Menorca.
La pluja ocasiona retards generalitzats i algunes cancel·lacions als aeroports de les Illes Balears. A l’aeròdrom des Codolar, hi ha una mitjana de retard de 36 minuts per als enlairaments, al de Menorca és de 25 minuts i al de Palma, s’acumulen més d’una hora i mitja per als aterratges i més d’una hora per als enlairaments.
L’Agència ha activat l’avís a les 8 del matí i preveu mantenir-lo fins a les 7 de l’horabaixa, per precipitacions acumulades en una hora de 20 mil·límetres a les Pitiüses, 25 a Mallorca i 30 mil·límetres a Menorca i al sud de Mallorca. Aquí, l’alerta taronja romandrà fins a les 4 del capvespre. Amb tot, s’espera que les pluges afluixin i acabin deixant un dia més clar.
Santa Maria del Camí, aquest dissabte. Foto: Sandra Heredia.
El Govern demana precaució i recorda que cal evitar practicar qualsevol tipus d’esport nàutic; així mateix, recomana mantenir-se allunyat de passeigs marítims, espigons, penya-segats i torrents, entre d’altres.
ACTUALITZACIÓ‼️
🟠 Activat l’Índex de Gravetat 1 (IG1) per pluges a Mallorca i Menorca.
🟡 A Eivissa i Formentera activat l’Índex de Gravetat 0 (IG0) del Pla Meteobal per pluges.⚠️MOLTA PRECAUCIÓ! pic.twitter.com/AUSTo4Q2n5
— Emergències 112 Illes Balears (@Emergencies_112) October 26, 2024
El sostre del poliesportiu de Binissalem ha sortit volant i ha caigut damunt les cases veïnades, la qual cosa ha provocat nombrosos desperfectes