Un mort i vuit ferits en un xoc entre un autobús del TIB i un cotxe a Portocolom
El succés, segons la informació del SAMU, ha tengut lloc aquest dilluns matí

/EFE.
16Fins al passat dilluns, a les Balears s’han registrat 2.573 casos de coronavirus, d’aquests 2.182 són simptomàtics. 1.174 dels casos són dones i 1.008 són homes. De tots els positius de COVID-19 a les Illes, destaquen els casos entre els usuaris de residències i també entre els sanitaris. De total, 243 casos s’han detectat a residències geriàtriques, i 495 professionals sanitaris s’han vist afectats. A les residències, han registrat 89 morts amb coronavirus, segons la informació que proporcionen les mateixes residències.
El balanç global, publicat aquest dijous per la Conselleria de Salut, deixa 226 morts a les Illes des que va començar la pandèmia. Ara per ara, les darreres morts es van produir el mes de maig. La darrera ha estat a Menorca, el 26 de maig; tres dies després de la darrera defunció registrada a Mallorca, el 23 de maig. Les morts a Eivissa i Formentera, les Pitiüses, es remunten a l’abril, el 26 i 22 d’abril respectivament.
75 de les 226 morts registrades a les Balears fins aquest dilluns corresponen a persones d’entre 80 i 89 anys, i en els homes es donen més casos de defunció. Altrament, 57 corresponen a persones de més de 90 anys, i en aquesta franja el virus és més mortal per a elles que per a ells. També la franja de 70-79 anys acumula altres 56 morts, més de la meitat, en aquest cas, són homes.
Per barriades, a Camp Rodó, a Palma, és on més incidència de casos hi ha: 4,4 per cada 1.000 persones. Li segueixen altres zones de Ciutat com Son Rullan-Aragó i Palmanova- Na Burguesa amb 4,4 i 3,9 casos per cada 1.000 persones respectivament. On menys casos s’han registrat del virus, ha estat a Ferreries (0,2), Calvià (0,3), Santanyí (0,4), Pollença (0,4), Sant Antoni (0,5) i Formentera (0,5).
Altres zones:
Pel que fa a brots, tres o més casos en els quals s’ha establert un nexe epidemiològic de contacte en períodes de temps compatibles amb el període d’incubació de la malaltia“, se n’han registrat sis a Mallorca. El més important es va registrar dia 18 de maig a un domicili i s’hi van veure implicades 12 persones. Els altres cinc brots s’han produït en l’àmbit laboral, familiar i en el mateix domicili. Només en dos casos han ingressat a l’hospital un total de 3 persones i cap professional sanitari s’ha contagiat en aquestes situacions.
Sigui com sigui, segons l’informe de Salut, les corbes epidèmiques de les Balears s’aplanen a mesura que l’estat d’alarma avança i s’imposen les primeres mesures de desescalada. La corba decreix alhora que s’implanten les franges horàries per fer esport i s’avança de fase amb l’obligatorietat de la mascareta sempre que no es pugui guardar la distància de seguretat d’1,5 metres a la ‘nova normalitat’.
El succés, segons la informació del SAMU, ha tengut lloc aquest dilluns matí
Segons fonts de la Guàrdia Civil, el succés ha ocorregut a les 17.45 hores en un establiment de menjar tradicional molt conegut
De moment, la pana no està afectant el sistema elèctric de les Balears
Es tracta d'un britànic de 40 anys