Detinguts els presumptes autors de l’atropellament mortal de Cala en Blanes
La víctima, un home georgià de 51 anys, va morir divendres a l'hospital Mateu Orfila
El document acreditarà que s'ha passat la malaltia en els darrers 6 mesos, que s'està vacunat o que es disposa d'una prova negativa PCR i d'antígens
El certificat covid digital es podrà obtenir a Balears a partir d’aquest dijous 10 de juny, per a acreditar que s’ha passat la malaltia en els darrers 6 mesos, o que s’està vacunat o es disposa d’una prova negativa PCR o d’antígens. Així, els ciutadans que ho demanin per poder desplaçar-se lliurement entre països de la UE.
El certificat, a Balears, inclourà també si la prova de detecció de covid-19, ja sigui PCR de 72 hores abans o prova d’antígens de 48 hores, inclou als qui s’hagin fet les proves en centres privats.
Hi haurà quatre maneres d’aconseguir el certificat, la primera de les quals s’habilita el dia 10 de juny, per mitjà del Portal del Pacient, en la web del Servei de Salut, i amb el número Cl@ve.
Si no es disposa d’aquest número Cl@ve, també es podrà sol·licitar per mitjà del Portal del Pacient de la web de l’Ib-Salut i s’enviarà per correu ordinari a l’adreça indicada.
La tercera via estarà disponible a partir del 14 de juny, quan estaran en funcionament punts concrets d’atenció per a obtenir el certificat covid digital que s’estan habilitant, que són tres a Mallorca, un a Eivissa, 2 a Menorca i un a Formentera. A més, hi haurà una quarta manera de comptar amb el certificat a partir de l’1 de juliol, quan estarà operativa una aplicació de mòbil (app) que està en creació per part de la Fundació Bit, serà el sistema més fàcil.
En 20 dies els Certificats Covid Digitals seràn obligatoris per a viatjar
De fet, aquest dilluns s’han emès i validat els primers Certificats Covid Digitals a Espanya amb l’objectiu d’afavorir la mobilitat entre els països de la Unió Europea. Espanya s’avança així 20 dies a l’obligatorietat de presentar aquest certificat per viatjar, i es converteix en un dels primers països de la Unió Europea capaços d’emetre i reconèixer el certificat’, ha explicat el Secretari General de Salut Digital, Informació i Innovació, Alfredo González. El certificat és pot obtenir electrònicament i de manera presencial i és totalment gratuït. Les Balears fan comptes posar-ho en marxa a partir de la setmana que ve.
A més, des d’aquest dilluns, poden viatjar al nostre país, aquelles persones que fa més de dues setmanes que han rebut la pauta completa de la vacunació, independentment del seu lloc d’origen.
La víctima, un home georgià de 51 anys, va morir divendres a l'hospital Mateu Orfila
Ha estat la convidada de la desena edició del concert anual Gospel Experience, de la Coral Moments a Cor
Tracten temes com la salut mental, la inclusió laboral, les separacions conflictives, els joves que migren sols o el procés d'anar a una residència de gent gran
L'advocada i presidenta del Lobby de Dones, Francisca Mas, adverteix del perill d'aquests acords de conformitat perquè eviten arribar al bessò del fet que és jutjar els acusats