Mor un ciclista a la carretera de Santa Maria
L’home, d’una quarantena d’anys i de nacionalitat estrangera, ha estat atropellat per dues furgonetes a la via que connecta Santa Maria del Camí amb Santa Eugènia
Ecologistes i científics creuen que s'han d'adesar els desperfectes, però no refer el que Gloria ha espenyat
Balears és la primera comunitat autònoma que ha demanat al Govern central desmuntar les infraestructures rígides als espais naturals protegits. El 20 de febrer el Director d’Espais Naturals i Biodiversitat va enviar una carta a la delegada de Costes, per demanar-li decidir conjuntament quin és el patró de reconstrucció de la franja del litoral.
En zones com el Parc Natural de Mondragó ha quedat demostrat que els majors efectes negatius de la tempesta Gloria van afectar estructures artificials, com el pas de formigó. En canvi, les platges naturals com sa Font de n’Alís i s’Amarador van respondre de manera més resilient, actuant com un sistema natural actiu, dinàmic i amb capacitat de recuperar-se.
Ecologistes i científics de diferents disciplines, com l’hidrogeòleg Alfredo Barón o l’oceanògraf Xavier Pastor, creuen que s’han d’adesar els desperfectes, però no refer el que Gloria ha espenyat, tot i la pressió de veïnats, batles i el sector hoteler. Assumeixen la dificultat d’haver de canviar de mentalitat i model urbanístic quan des dels anys 60 del segle passat el turisme és el primer motor econòmic.
Asseguren, però, que s’ha de dur a terme una reflexió serena i holística davant la situació d’emergència climàtica “que vivim”, ja que l’execució d’hotels i passeigs marítims impedeix la regeneració natural dels arenals. El Col·legi Oficial de Geòlegs de les Illes també ha emès un comunicat, en el qual aposten per no fer de nou els camins de primera línia de mar perquè s’impedeix la regeneració natural de les platges.
Es destinen ja gairebé més doblers públics a reparar els danys que causa el canvi climàtic i tots els seus fenòmens naturals associats, que no a revertir-lo.
L’home, d’una quarantena d’anys i de nacionalitat estrangera, ha estat atropellat per dues furgonetes a la via que connecta Santa Maria del Camí amb Santa Eugènia
El padrí ha hagut de ser traslladat a l'hospital per ser intervengut
Un particular restaura el llaüt 'Els Gorretes', que sortí de drassanes l'any 1891, a Maó, i des de llavors sempre ha mantengut l'activitat
Ha estat trobada aquest divendres al matí en la casa d'una finca d’un veïnat