Un estudi de la Comissió Europea apunta que les destinacions insulars del sud d'Europa en seran les més perjudicades
Les Illes Balears serà la comunitat espanyola que més turisme pot perdre per la pujada de les temperatures a causa del canvi climàtic, segons els experts. De fet, un estudi de la Comissió Europea apunta que les destinacions insulars del sud d’Europa en seran les més perjudicades.
L’informe de la Comissió Europea analitza la progressió de pernoctacions en el cas que, d’ara i fins a 2100, les temperatures pugin d’1,5 graus a 4. En tots els supòsits, les Balears són el destí turístic espanyol que se’n veuria més afectat. Les Illes perdrien un 0,7% de pernoctacions si la temperatura pujàs un grau i mig i, en el cas que fos de 4 graus, l’ocupació cauria un 8,2%, amb 3 milions de visitants manco.
Les dades apunten que els climes del nord, més benèvols, serien els que més se’n beneficiarien, passant d’un 4% a un 7% més d’arribada de visitants. Cantàbria, Astúries i Galícia serien les destinacions triades dins l’Estat espanyol. En l’àmbit europeu, el nord del continent tendria una pujada del 5% en l’arribada dels turistes, que cercarien climes més frescos, i Alemanya, el Regne Unit, Suècia i Finlàndia en serien els països més beneficiats.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
El conductor sospitós ha donat positiu en la prova d'alcoholèmia
Ciutats com Barcelona o París es preparen per a episodis de calor extrema
El 12 d'agost també es tancarà el bosc de Bellver i es restringirà l'accés a Na Burguesa, pel risc d'incendis