D'acord amb explicacions de l'anterior executiu, l'Ib-Salut va demanar el pagament de les mascaretes amb fons europeus, tot i saber que no complien amb els requisits FFP2
El Govern ha sol·licitat aquest dimecres la seva personació com a perjudicat en la causa que investiga l’Audiència Nacional sobre una presumpta trama de corrupció en l’adquisició de material sanitari durant la pandèmia per part de l’empresa Soluciones de Gestión, segons ha anunciat la consellera de Presidència, Antònia Estarellas.
En una roda de premsa, ha explicat que s’ha fet efectiva la sol·licitud de personació per part de l’Advocacia de la comunitat en el procediment penal sobre aquesta empresa del jutjat d’Instrucció número 2 de l’Audiència Nacional “per defensar els interessos del Servei de Salut i dels ciutadans”. “Podrem tenir accés a la causa per poder comprovar quina és la magnitud, la documentació aportada i quina és la forma més idònia de conducta”, ha assenyalat Estarellas.
El Govern va comprar l’abril del 2020 a aquesta empresa prop d’1,5 milions de màscares per un valor de 3.701.500 euros, i el 2023 va reclamar la devolució de 2,68 milions perquè no eren del tipus FFP2, com s’havia encarregat, i van ser emmagatzemades.
A més, d’acord amb explicacions de l’anterior executiu, l’Ib-Salut va demanar el pagament de les mascaretes amb fons europeus, tot i saber que no complien amb els requisits FFP2. El vicepresident del Govern, Antoni Costa, ha advertit que això pot comprometre l’arribada de nous fons en un futur.
L'accident ha obligat a tallar el trànsit
Pare de dos fills, Quesada es va donar a conèixer a les xarxes socials per compartir sense filtres el seu dia a dia amb la malaltia
Els treballadors asseguren que se senten indefensos per la manca de representats legals
Les aules tenen goteres i l'escala d'emergències està precintada