Tres persones ferides en un accident de trànsit a Valldemossa
Uns testimonis asseguren que un dels implicats circulava temeràriament
La llei estatal de telecomunicacions preval, en general, per damunt qualsevol altra que vetlli per ocultar o soterrar el cablejat
Les façanes dels pobles de Mallorca estan plenes de cablejat de corrent i de telecomunicacions. I ens hi hem avesat. ARCA explica que fa anys que demana que se soterri per tal que no destorbi el gaudi del patrimoni.
En general, la permisitivat rau en el fet que quan es tracta d’edificacions ja fetes, la llei estatal de telecomunicacions ho permet.
El Govern manifesta tenir poc marge per corregir la situació. De fet, existeix normativa autonòmica que insta a soterrar el cablejat, principalment quan es fa obra nova i s’han de fer síquies per a altres instal·lacions. Però, generalment, soterrar els fils depèn de la voluntat del propietari o promotor, més que de cap norma. Fins i tot a centres històrics protegits, com el de Sineu o el de Binissalem.
El Col·legi d’Enginyeria Industrial de les Illes opina que és molt costós i complicat que les empreses culminin les connexions una vegada que el propietari ha fet la síquia.
Per part seva, l’associació de promotors de les Illes, PROINBA, xifra en un 3% del pressupost de l’obra soterrar el cablejat. I sostenen que als petits propietaris se’ls hauria de bonificar per fer aquestes actuacions.
Uns testimonis asseguren que un dels implicats circulava temeràriament
S'hi ha duit a terme un simulacre i s'hi han fet obres de millora, limitades a aquest diumenge
L'accident ha mobilitzat un ampli dispositiu d'emergències, en el qual han participat els Bombers de Mallorca, que han fet un rescat d'urgència en una zona de difícil accés