Dos rescatistes pitiüsos es queden sense viatjar a Veneçuela per salvar-hi vides
Denuncien que el govern de l'Estat no va noliejar prou avions i passades 72 hores deixaven d'estar operatius
El Ministeri de Drets Socials llença una campanya per alertar dels mals hàbits que pot generar en els joves
Lots amb personatges, punts per invertir en millores i accessoris simples. Són les caixes premi o ‘loot boxes’. Poden costar cèntims, euros o desenes d’euros. “Esperes una recompensa d’un accessori que pot ser molt valuós o exòtic, però el que el jugador s’acaba trobant és una cosa de poc valor” explica Fede Leguizamo, professor de psicologia a la UIB.
Una opció generalitzada en els videojocs i que usa la tècnica de les màquines escurabutxaques. “Aquests jocs estan modificats per afavorir aquestes conductes. T’enganxen amb una caixa que et poden regalar al principi o bons per gastar al joc i a mesura que avança el joc és més difícil poder aconseguir-los. Així el jugador compra compulsivament esperant el premi que no arriba mai”. Afegeix Fede Leguizamo.
El perfil més vulnerable és el dels adolescents i preadolescents, que no veuen el perill dels anomenats micropagaments. “Són els que menys armes tenen per defensar-se d’aquestes tècniques i poden arribar a perdre la percepció del que realment gasten dins el joc”. Un hàbit que pot ser nociu i la porta d’entrada a altres tipus de pagaments, com són les apostes.
“Si un adolescent, en un entorn que s’entén segur, compra caixes aleatòries, pot relativitzar el perill d’aquestes pràctiques, normalitzar-lo, i que sigui més fàcil que pugui entrar al món de les apostes com les esportives” afegeix el professor de psicologia de la UIB. Els psicòlegs aconsellen l’ús del control parental, conèixer l’entorn del joc i que els joves que hi juguen no tinguin accés fàcil al pagament en xarxa.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Denuncien que el govern de l'Estat no va noliejar prou avions i passades 72 hores deixaven d'estar operatius
Amb aquest darrer foc, són 39 els incendis forestals enguany
L'empresa pública SILME va treure a concurs la implantació d'un nou programa i alguns tràmits en línia no funcionen