Una vintena de llars de Campanet veuran reduïda la seva factura energètica entre 200 i 300 euros l’any gràcies a la instal·lació de plaques solars a l’Ajuntament i al centre de dia. Aquestes plaques produiran al voltant de 23 kilowatts d’energia que es distribuiran entre les cases més properes i també se’n beneficiaran 4 famílies vulnerables.
La instal·lació de les plaques per a autoconsum compartit és una iniciativa de l‘Institut Balear de l’Energia, que d’aquesta manera vol reduir la factura elèctrica dels veïnats i també fomentar l’ús d’energia verda.
El sistema de plaques d’autoconsum compartit de Campanet és el segon que s’instal·la a Mallorca després del de Santa Eugènia. En aquests moments, n’hi ha ja projectats una quarantena arreu de les Illes Balears.
Una empresa de seguretat privada hi fa ara la instal·lació d'una sèrie de mesures electròniques obligatòries per a les joieries que suposen una inversió per a ella de fins a 10.000 €