Esfondrament mortal a Manacor
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
Emergències ha activat l'alerta groga per pluges a totes les Illes i alerta groga per tempestes a les Pitiüses
Pluja a Palma aquest divendres al matí.
190L’anunciada entrada de vent de nord ha deixat aquest dijous registres de vent superiors als 70 km/h i una notable refrescada al nord de les Balears. Aquestes pròximes hores els niguls i les tempestes seran els protagonistes. Emergències ha activat l’alerta groga per pluges a totes les Illes i alerta groga per tempestes a les Pitiüses.

Fotografia d’Elionor Crespí aquest dijous al matí a Cala Sant Vicenç.
Tempestes locals
Aquest dijous capvespre en general ha continuat amb aquesta mateixa tendència, de vent de nord i mala mar, però sense precipitacions. A partir d’anit passada, els niguls van agafar més força i es van formar tempestes entre la costa peninsular i les Illes Balears, concretament a les Pitiüses, sobretot a Eivissa, on s’hi han acumulat 72 l/m2. La borrasca ha avançat de ponent a llevant i han tocat terra al llarg de la matinada.
Aquest divendres a primera hora encara han afectat punts de Menorca i el nord de Mallorca però ja ha començat a remetre al llarg del matí. A l’interior de Mallorca no acabarà de fer net i s’esperen alguns ruixats fins a mitjan capvespre.
Registres
Aeroport d’Eivissa: 72 l/m2
Sant Antoni de Portmany: 47 l/m2
Formentera: 35 l/m2
Deià i Valldemossa: 21 l/m2
Palma UIB: 17 l/m2
Portocolom: 16 l/m2
Santa Maria: 12 l/m2
Refrescada duradora
Aquest divendres l’ambient en general serà encara més fresc que el d’aquest dijous i refrescarà també a les Pitiüses. La màxima quedarà molt frenada, entre els 23ºC i els 27ºC a la meitat nord de les Balears. Al sud de Mallorca i a les Pitiüses tampoc se superarà el llindar dels 30ºC.
Aquesta situació d’ambient fresc per ser agost s’allargarà tot el cap de setmana i dilluns de la setmana que ve.
Un dia de contrast
El canvi de temps ha arribat puntual aquest dijous dematí a Menorca i el nord de Mallorca i, en canvi, es fa esperar a les Pitiüses on no es manifestarà fins a darrera hora. El vent de gregal i de tramuntana ha bufat amb cops moderats, acompanyat d’una situació marítima complicada al nord de Mallorca i Menorca.

Amb el vent, també ha arribat la refrescada prevista, però no a tot arreu. A les Pitiüses la temperatura s’ha mantingut alta i no s’espera cap refrescada fins a la pròxima nit. Per contra, al nord de les Balears algunes estacions marcaven a migdia una temperatura de 5ºC a 10ºC més baixa que la de dimecres.

Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
El jove que ha mort formava part de la Banda de Música de Manacor i era fill del pastor de l'Església Evangèlica Apostòlica del Nom de Jesús
La festa més popular guanya presència a les barriades de Palma i ja són més de cent les confraries que faran bauxa dia 19
L'assistència de gent ha estat tan multitudinària que algunes persones han hagut de quedar a fora