Aquest 2025 més de la meitat dels migrants arribats són d'origen subsaharià
Migrants subsaharians arribats el passat 14 de febrer a la costa d'Eivissa. Foto IB3
358La ruta migratòria entre el nord d’Àfrica i les Illes Balears està experimentant aquest 2025 un canvi de tendència important amb relació a l’origen dels migrants que arriben a les costes de l’arxipèlag. Fins ara, tot i el creixent augment dels migrants d’origen subsaharià, el perfil predominant i majoritari era d’origen magrebí, principalment d’Algèria. El 2024, tres de cada quatre migrants eren d’origen magrebí i només una quarta part era d’origen subsaharià.
Aquesta tendència creixent els darrers anys es trenca. Segons el recompte d’IB3 Notícies a partir de les comunicacions que fa Guàrdia Civil, enguany han arribat 627 persones en la ruta argelina de migració irregular. D’aquestes, més de la meitat són d’origen subsaharià, 369 que representen més del 58% del total. Els migrants d’origen magrebí, 258, representen poc més del 41%.
En els primers mesos d’enguany, fins al 18 de febrer, s’han interceptat un 90% més de migrants que en el mateix periode de 2024. Enguany la xifra ascendeix fins als 627 mentre que entre el primer de gener i el devuit de febrer de 2024, la xifra va ser de 330 migrants.
Només aquest dimarts efectius de Salvament Marítim i del Servei Marítim de la Guàrdia Civil han rescatat un total de 109 migrants a bord de 5 embarcacions en diferents punts al sud i sudest de l’illa de Cabrera.
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer del General Riera de Palma
La Policia Local de Palma es troba a l'espera del certificat mèdic que confirmi la declaració de l'home, d'uns 50 anys, el qual va donar negatiu en alcohol i drogues