Segons el sindicat de l'ensenyament, dels 221 centres públics d'infantil i primària, 207 han rebutjat el pla
Imatge d'un aula. Foto CAIB
382L’STEI, el sindicat majoritari en el sector de l’ensenyament de les Illes Balears, assegura que cap dels 221 col·legis públics, d’infantil i primària, que hi ha a l’arxipèlag s’ha adherit al Pla pilot de lliure elecció de llengua impulsat pel Govern. Dels 221 centres, 207 l’han rebutjat i els altres 14 estan pendents de la resolució dels seus claustres.
Aquests són els resultats de l’enquesta elaborada pel mateix sindicat entre tots els centres de les primeres etapes educatives i que, segons l’STEI, posa de manifest que “no té el suport de la comunitat educativa”.
El sindicat entén que el rebuig respon a la coincidència dels docents que la iniciativa per incrementar l’oferta lectiva en castellà és, diuen, un “despropòsit pedagògic” que no respon a la demanda de la comunitat educativa.
L’STEI reclama al Govern que “escolti les demandes” dels claustres dels centres, renunciï al Pla pilot de lliure elecció de llengua i destini els 60 milions d’euros previstos per curs al desenvolupament de necessitats reals de l’ensenyament.
El dispositiu, sota secret de sumari, ha inclòs escorcolls en una finca del barri palmesà i el trasllat de material intervingut
Palma tendrà zona escolar única i s’implantarà aquest model en altres municipis quan sigui viable
Les sancions seran, com a mínim, de 200 euros
Dia assolellat, molta afició i emoció a la pista per celebrar una diada especial