Detenguda per matar una familiar a un domicili de Pere Garau
La víctima, de devers 70 anys, ha estat trobada morta a una casa
L'exjutge assegura al programa 'Els dematins' que la decisió "lesiona" la Constitució
152
L’exjutge José Castro ha manifestat aquest dimecres que veu una “gran desproporció” en la decisió del jutge instructor del Cas Cursach, Miquel Florit, que ha emès una ordre per decomissar material a dos periodistes. Els professionals de Diario de Mallorca i Europa Press havien publicat un informe relacionat amb la investigació judicial. Castro considera que la decisió de Florit “lesiona” la Constitució.
Castro ha manifestat al programa ‘Els dematins’, d’IB3 Televisió. Creu que per investigar aquestes filtracions s’està “lesionant l’article 20 del dret a la intimitat”. Com ha remarcat, “un telèfon mòbil és quelcom més que un emisor o receptor de telefonades”.
La policia nacional va requerir aquest dimarts l’entrega dels seus mòbils. De la seu d’Europa Press es van endur ordinadors, mentre que a la del Diario de Mallorca es van negar a entregar tot el material sol·licitat. A més, la directora ja ha anunciat una querella.
L’advocat i director legal de la Plataforma en Defensa de la Llibertat d’Informació, Carlos Sánchez Almeida, ha assegurat en declaracions a EFE, que l’ordre judicial podria provocar que tot el sumari sigui declarat nul per trencar els drets fonamentals. Almeida ha rebutjat de manera “taxant” les entrades i registres ordenades pel jutjat d’instrucció número 12 de Palma a les dues redaccions periodístiques. Ha qualificat de “manifestament inconstitucional” l’actuació judicial i ha dit que “no deixa de ser un interrogatori policial sense formalitats”.
Si bé creu que no generarà precedents en el món judicial, ja que aquests els fixa el Tribunal Suprem, sosté que s’enmarca en una “situació de risc per a les llibertats” a Espanya. “Esperem que la mateixa Audiència de Palma posi fre a aquest excés judicial”. Cal recordar que cap dels dos periodistes estan investigats en la causa, ja que només han informat sobre ella.
El Sindicat de Periodistes i l’Associació de Periodistes de les Illes Balears (SPIB i APIB) han convocat una protesta aquest dijous a les 20.00 h a la plaça de Cort per rebutjar la decisió del jutge Florit.
Aquest dimecres els periodistes del Diario de Mallorca s’han concentrat a les portes de la seva redacció per condemnar la intervenció del telèfon a un company seu.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
La víctima, de devers 70 anys, ha estat trobada morta a una casa
Els investigadors situen la casa de l'expresident del Govern espanyol com un nucli on es planificaven i dirigien les instruccions de més sensibilitat de la presumpta xarxa
Al tram que connecta l'autopista amb el Molinar