El volum ha passat d'1.479.438 a 18.456, amb una prevalença de viatgers nacionals, especialment de les mateixes Illes
/EFE
17Les pernoctacions en apartaments turístics han caigut un 98,7% el juny a Balears respecte al mateix mes del 2019, en passar d’1.479.438 a 18.456, amb una prevalença de viatgers nacionals, especialment de les mateixes illes.
Segons les dades publicades aquest dijous per l’Institut Nacional d’Estadística (INE), el juny passat 3.472 viatgers es van allotjar en apartaments turístics de Balears, dels quals 2.546 eren residents a Espanya, la majoria (un 41,7%) de les Illes, seguides de Catalunya (un 28%) i Madrid (un 9,8%).
En contrast amb enguany, al juny de 2019 el nombre de viatgers en apartaments turístics de l’arxipèlag balear va pujar a 248.126, dels quals la gran part (201.808) eren estrangers.
L’estada mitjana dels viatgers que van optar al juny d’enguany per un apartament turístic a les illes ha estat de 5,3 dies, indica l’INE.
La caiguda en el volum de viatgers i el nombre de pernoctacions en apartaments turístics causada per la pandèmia s’ha reflectit en el percentatge que suposen respecte al total nacional. Mentre que el juny del 2019 un 21% del total de pernoctacions nacional van ser a Balears, aquest percentatge només va arribar al 4,1% el mes passat.
En el conjunt del país, les pernoctacions en apartaments turístics han baixat un 93,7% al juny respecte al mateix mes del 2019, percentatge que es va reduir al 84,6% comptant càmpings i cases rurals.
El sostre del poliesportiu de Binissalem ha sortit volant i ha caigut damunt les cases veïnades, la qual cosa ha provocat nombrosos desperfectes
A Binissalem, el cap de fibló que ha tocat terra ha deixat danys materials a cases veïnes del pavelló d'esports, on s'han volat les plaques que cobreixen l'edifici