Serà el 31 de desembre, 1, 5 i 6 de gener per denunciar la falta de personal, uns sous baixos i la falta d'aplicació del conveni col·lectiu que fan poc atractiu el lloc de feina quan es vol reforçar el servei
Imatge d'arxiu.
80Els treballadors del centre telefònic d’emergències 112, a través del sindicat CGT, han convocat vaga pels dies de Cap d’Any i Reis, concretament, el 31 de desembre, 1, 5 i 6 de gener. La seva motivació és, segons denuncien, la falta de personal, uns sous baixos i la falta d’aplicació del conveni col·lectiu que fan que el lloc de feina “sigui insuficientment atractiu a l’hora de reforçar el servei”.
Un reforç que d’acord amb la Conselleria de Presidència de la qual depèn aquest servei es veu obstaculitzat per la taxa de reposició d’àmbit estatal que limita poder cobrir només baixes laborals i jubilacions però no poder crear noves places. El que s’està treballant amb Madrid, s’assenyala, és que la gestió telefònica de l’112 n’estigui exempt com ja ho estan la Unitat Operativa d’Emergències i els departaments de Prevenció i Extinció d’incendis. El Govern recorda que s’establiran uns serveis mínims d’acord amb la funció pública essencial que es presta.
Segons fonts de la Guàrdia Civil, el succés ha ocorregut a les 17.45 hores en un establiment de menjar tradicional molt conegut
El succés, segons la informació del SAMU, ha tengut lloc aquest dilluns matí
Es tracta d'un britànic de 40 anys