Xavier Torrens, de la Universitat de Barcelona, recorda que no s'ha d'abaixar la guàrdia amb el terrorisme islamista
Imatge de la detenció d'un jihadista a Mallorca el passat juliol de 2017.
8120 anys després de l’11M, els experts recorden que no s’ha d’abaixar la guàrdia amb el terrorisme islamista. Segons ha explicat a l’Informatiu Matí d’IB3 Ràdio Xavier Torrens, codirector del Màster en Polítiques de Seguretat Global i Prevenció de l’Extremisme Violent de la Universitat de Barcelona, l’amenaça s’ha reduït per la pressió policial. Però les ciutats conegudes internacionals, com les turístiques, encara són en el punt de mira dels jihadistes.
Els mitjans que empren els terroristes també han canviat, com mostren els atemptats de 2017 a Barcelona i Cambrils, on es van utilitzar vehicles en comptes d’explosius. Torrens explica que l’origen de l’amenaça islamista se situa fins i tot abans de la Guerra de l’Iraq. De fet, bona part dels responsables de l’11M eren companys dels detinguts en una operació policial a Espanya posterior a l’11S de Nova York.
Just aquesta setmana, l’Audiència Nacional ha condemnat a set anys i mig de presó per captació i adoctrinament terrorista Karim Abdeselam Mohamed, un pres que va dibuixar la bandera de Daesh al pati de la presó de Palma on estava ingressat complint condemna per una altra causa l’any 2017.
Afirmen que van presentar al·legacions, però que mai no els van respondre, mentre que l'Ajuntament assegura no haver-les rebut
Segons el Servei d'emergències 061, el menor caminava per la voravia quan un camió li hauria colpejat el cap amb el retrovisor
Aquesta cursa va ser una idea d'un grup d'amics del poble i ha acabat convertint-se en una de les cites més importants del municipi
30 estudiants de 15 països participen a l'estada lingüística de l'Institut Ramon Llull