L’IB-Salut sancionarà els conductors que es neguin a conduir les noves ambulàncies
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
No es refien dels mesuradors oficials i xifren en 56 milions d'euros l'impacte en la sanitat pública per l'arribada de creuers de gener a setembre a partir de mesuradors propis
El Govern i l’Autoritat Portuària de Balears tenen repartits per diferents punts de Palma mesuradors de la qualitat de l’aire. Són 11 en total. Però la plataforma contra els mega-creuers considera que no són suficients i des del gener ha començat a instal·lar els seus propis mesuradors.
Ara en tenen 4 repartits per la ciutat i volen arribar a 10. Les dades recaptades des del gener fins al setembre indiquen que s’han detectat més de 38.000 tones de CO2, 653 d’òxids de sofre i 47 tones de micropartícules, nocives per a la salut i contaminants per al medi ambient. S’ha de recordar que aquests sensors no estan homologats.
De fet, basant-se en un estudi d’una organització no governamental danesa, que va mesurar l’impacte creuerista a Dinamarca, la Plataforma assegura que totes aquestes substàncies i micropartícules presents a l’aire haurien suposat una despesa per a la salut pública de les Balears de 56 milions d’euros.
Les dades també mostren que aquest estiu s’han detectat pics de cinc hores que superen els màxims establerts per l’Organització Mundial de la Salut en matèria de contaminació. La iniciativa respon a la manca de mesuradors oficials, diuen, existents a les Balears. Els resultats es poden consultar en directe al web Sensor Community. Aquests sensors, inclosos en una xarxa internacional que aplega 30.000 aparells a més de 70 països, estan connectats per wifi.
Per la seva part, ‘Ecologistas en Acción’, basant-se en els estudis oficials, creu que la qualitat de l’aire, sobretot a Palma, és molt millorable. El 2019, un estudi de l’organització no governamental Transport and Environment situava Palma com la segona ciutat d’Europa més contaminada d’Europa pel turisme creuerista. Se situa per darrere de Barcelona i per davant de Civitavecchia.
Debat sobre l’impacte dels creuers i la seva contaminació als ports
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer del General Riera de Palma
Consulta el creixement poblacional al conjunt de l'arxipèlag amb gràfics interactius
La Policia Local de Palma es troba a l'espera del certificat mèdic que confirmi la declaració de l'home, d'uns 50 anys, el qual va donar negatiu en alcohol i drogues