L’IB-Salut sancionarà els conductors que es neguin a conduir les noves ambulàncies
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
Caterina Ramon aprofundeix en els mecanismes psicològics que ho fan possible
Fa mig segle del primer videojoc d’Atari i més de dues dècades de l’aparició d’arguments prou sofisticats en les aventures gràfiques. Des de llavors, fins i tot s’han desenvolupat històries interactives tan complexes i ambientades com en una gran producció cinematogràfica. És el cas d’L. A. Noire, el primer joc que, de fet, quedà finalista en un festival de cinema, fa prop d’una dècada.
Precisament, aquest joc ha servit l’experta en narrativa audiovisual i neurocognició Caterina Ramon per investigar com ens convertim en els personatges d’un videojoc.
La Tesi de Caterina Ramon aprofundeix en els mecanismes psicològics que expliquen com el jugador es posa en la pell dels personatges. I sí que hi ha diferències amb altres audiovisuals.
Ramon afirma que davant d’una pel·lícula “sentim emocions” que desperten els personatges. Amb un videojoc interactiu, explica, “és molt diferent perquè interactuam” amb els personatges.
La investigadora identifica el compromís del jugador amb el personatge perquè comparteixen metes i conflictes dins la història. Una altra conclusió de la investigació és que tots els participants en l’experiment, tant els hàbils com els poc avesats, han viscut el procés de convertir-se en el personatge del joc interactiu.
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer del General Riera de Palma
La Policia Local de Palma es troba a l'espera del certificat mèdic que confirmi la declaració de l'home, d'uns 50 anys, el qual va donar negatiu en alcohol i drogues