Almanco quatre detinguts en una operació de la Guàrdia Civil a Palma relacionada amb robatoris a la Part Forana
El dispositiu, sota secret de sumari, ha inclòs escorcolls en una finca del barri palmesà i el trasllat de material intervingut
El Club Nàutic de Maó organitza aquesta gran exhibició de vela clàssica
Fins al 31 d’agost, Maó acull la vintena edició de la Copa del Rei de Vaixells d’Època, amb participació dels velers clàssics més espectaculars del món. Feia molts anys que la categoria de grans eslores no acollia tantes embarcacions de principis del segle XX, de tanta qualitat i tan ben conservades. Totes tenen darrere històries i aventures fascinants amb un nexe en comú: la mar.
Hi destaca la presència de set grans velers pertanyents a la categoria “Big Boats”, reservada per a eslores iguals o superiors als 24 metres. Tres d’aquestes embarcacions ja van participar a l’edició de l’any passat, Viveka, hallowe’en i Mariska. Unes altres tres, Tuiga, The Lady Anne i Mariette, feia molts anys que no venien a Maó. Finalment, hi ha un últim gran veler que és inèdit, l’Orianda, de 1937.
Aquest any hi ha 46 inscrits en aquesta exhibició organitzada pel Club Marítim de Maó. Pachi Rivero, amb diverses Copes Amèrica i Voltes al Món a l’esquena, és un d’ells. L’acompanya Calima, una embarcació de 1971 feta en llenya, mítica de la flota espanyola de vaixells de regata. El navegant ha adquirit aquest veler clàssic recentment i ara li vol donar una segona vida.
Calima i molts altres barcos ja es troben al Port de Maó, a punt per a aquesta gran regata que, segons el Consell, té per a Menorca un retorn econòmic de 5 milions d’euros.
El dispositiu, sota secret de sumari, ha inclòs escorcolls en una finca del barri palmesà i el trasllat de material intervingut
Palma tendrà zona escolar única i s’implantarà aquest model en altres municipis quan sigui viable
Les sancions seran, com a mínim, de 200 euros
En unes imatges a les quals ha tengut accés IB3 Notícies es veu el moment i la tensió que s'hi ha viscut