El Ico passa a disposició judicial: “Qui ha mort? Si era una pistola de fogueig?”
Ha estat detengut aquest dimarts per assaltar l'Hospital Son Llàtzer amb una arma i provocar el pànic
Camions coberts amb lones els transporten fins al port de Maó, per després portar-los a una planta de Huelva
Al llarg d’aquest dilluns, el municipi de Ferreries ha estat un anar i venir de camions per transportar les 8.700 tones de fangs tòxics acumulats a les llacunes de l’antiga depuradora, que procedeixen dels abocaments incontrolats de la indústria de bijuteria. Contenen una elevada concentració d’elements crom, coure i zinc.
La Conselleria de Medi Ambient coordina el trasllat. Una dècada després, l’eliminació d’aquests llots contaminats és una realitat. Els camions coberts amb lones els transporten fins al port de Maó. Amb un gran vaixell que ja hi és amarrat navegaran fins a Sevilla. I, després, es transportaran a una planta de tractament especialitzada en materials perillosos ubicada a Nerva, Huelva.
L’adjudicació dels treballs de retirada es va fer el 2019, però fins ara encara no s’havien executat. Problemes amb els permisos, en tractar-se de material perillós, i altres traves administratives n’han endarrerit l’eliminació. Una vegada eliminats els fangs, l’Ajuntament té previst un futur projecte per restituir els terrenys i convertir-los en una zona verda.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Ha estat detengut aquest dimarts per assaltar l'Hospital Son Llàtzer amb una arma i provocar el pànic
La campanya del Govern estarà en marxa fins al 7 d'agost o fins que s'esgotin els 90.900 bons disponibles
L'Ajuntament de Calvià decreta dos dies de dol oficial per la mort de dues persones en el foc, que també ha deixat 24 ferits