X

Comença la campanya de collita d’oliva per fer oli

El canvi climàtic continua afectant la producció

06/10/2025

Comença la campanya de collita d’oliva per fer oli

116

A aquesta estampa, amb les branques d’olivera plenes d’olives, li’n queda poc. Ha començat, a moltes finques, la campanya de collita d’oliva per fer oli. Una temporada, la d’enguany, que comença a recuperar la normalitat, després d’un 2024 en el qual es va haver de declarar la situació de crisi productiva a causa de les condicions meteorològiques.

Així i tot, el canvi climàtic continua afectant-ne la producció. De fet, a la finca de Son Mesquidassa han hagut d’avançar uns mesos la poda de les oliveres per poder adaptar-se a les temperatures.

Així, enguany esperen recollir més de 10 tones d’oliva arbequina i piqual. Però també adverteixen que s’han de prendre mesures per poder seguir produint oli els pròxims anys. Són molts els factors a tenir en compte per mantenir viu l’oli de Mallorca, reconegut per la seva qualitat.

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT