Els conductors professionals podran accedir a la jubilació anticipada
30 anys cotitzats, 9 dins el sector, són els requisits

La publicació oficial de la convocatòria del ple de constitució de la nova legislatura fa córrer un calendari que podria acabar amb una nova convocatòria electoral
Comencen hores de vertigen per als equips negociadors de PP i Vox per tal de conformar un acord per investir com a presidenta Marga Prohens. Aquest divendres s’ha publicat de manera oficial la convocatòria del ple de constitució de la nova legislatura. Això significa que comença a córrer un calendari que podria acabar amb una nova convocatòria electoral.
Les pròximes hores seran claus per acostar posicions. El Butlletí Oficial del Parlament de les Illes Balears ha publicat la convocatòria de la sessió constitutiva de la cambra, que tindrà lloc el 20 de juny. A partir de llavors, la candidata del PP a la presidència del Govern té dues setmanes per presentar-se a la investidura.
Aquell dia hauria de guanyar la votació amb majoria absoluta, i si no és el cas, 48 hores després hauria d’aconseguir majoria simple. Si en aquest segon ple d’investidura no rep el suport necessari, s’inicien 60 dies més de negociacions, per intentar obtenir els vots suficients.
Candidatures
En cas contrari, el parlament es dissoldria i es tornarien a convocar eleccions autonòmiques. Quant a les generals, dilluns acaba el termini per presentar les candidatures. Serà llavors quan es revelarà qui serà el cap de llista de Vox al Congrés. El PP ja ha registrat les candidatures a la cambra baixa i al Senat.
30 anys cotitzats, 9 dins el sector, són els requisits
Els agents de la Policia Nacional de Maó han escorcollat un domicili al carrer de Vasallo
El conductor del tractor ha resultat il·lès
Missatges de WhatsApp, fotos familiars i testimonis han servit perquè l'Audiència capgiri el testament