Es tracta de la tercera persona condemnada a les Illes Balears a presó permanent revisable
611
L’Audiència de les Balears ha condemnat a presó permanent revisable una dona per haver assassinat l’any 2023 un home vulnerable de 77 anys mentre dormia, provocant un incendi a ca seva a la zona de ses Païsses, a Eivissa, i s’ha convertit en la primera persona a l’illa condemnada a aquesta pena.
Segons consta en la sentència feta pública aquest dijous, la condemnada haurà d’indemnitzar la dona del difunt, una anciana nonagenària, amb 86.484,01 euros i a cadascun dels seus fills amb 62.268,49 euros, i a més haurà d’afrontar 48.380,45 euros pels desperfectes a l’habitatge incendiat.
La sentència va en consonància amb la voluntat de la Fiscalia, que sol·licitava presó permanent revisable, igual que l’acusació particular exercida per la família del difunt, mentre que la defensa demanava l’absolució o, subsidiàriament, que es tengués en compte l’atenuant simple reconeguda pel jurat d’alteració psíquica.
Amb aquesta condemna, que no és ferma i contra la qual es pot interposar recurs d’apel·lació davant el Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears (TSJIB), I.C.N. s’ha convertit en la primera persona d’Eivissa condemnada a presó permanent revisable i la tercera en el conjunt de Balears.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Les policies Nacional i Local han comptat devers 25.000 participants
Asseguren que és una operació que atreu embarcacions de gran eslora
Els convocants recorden que la protesta és contra el model econòmic, no contra els turistes