CEIP Margalida Maria Socias? La comunitat educativa de sa Pobla debat sobre el nom de la nova escola
El propietari del solar imposà el nom per vendre'l a l'Ajuntament
És una nova espècie invasora que danya la biodiversitat de manera similar a una altra invasora, la vespa asiàtica
Els tècnics de Medi Natural han retirat un niu de vespa oriental a un habitatge d’Esporles. És el primer trobat a les Balears i l’han localitzat perquè un particular en donà l’avís.
Vespa orientalis és una espècie invasora de perjudicis similars a Vespa velutina o vespa asiàtica, explica la tècnica del Servei de Protecció d’Espècies, Irene Garneria, que diu que “té efecte sobre pol·linitzadors, sobre insectes i aràcnids” i també sobre les caseres de l’abella de la mel.
Normalment, els nius de vespa oriental són més mals de trobar, perquè “fan els nius en terra“.

A més de retirar el niu de vespa oriental, Medi Natural continua la lluita contra la vespa asiàtica. Ja han retirat 21 nius en aquesta campanya. Són els mateixos que l’any passat, però s’ha reduït l’àrea de presència de l’insecte.
La campanya encara no s’ha tancat i es preveu allargar el trampeig fins a l’hivern.
El propietari del solar imposà el nom per vendre'l a l'Ajuntament
Ha publicat un anunci a grups de compravenda de Facebook per desesperació pel funcionament del servei, però també per reivindicació
Es tracta d'un reflex de la influència púnica a l'illa que els investigadors demanen preservar i protegir de possibles despreniments
El cos surava en avançat estat de descomposició