Es tracta de la primera mesura, segons el president, Llorenç Galmés, per posar fre a "la massificació i saturació turística" a l'illa
Imatge d'arxiu.
149El Consell de Mallorca vol posar fre a “la massificació i saturació turística” i ja ha plantejat la primera mesura: reduir en 18.000 el sostre de places turístiques i passar de les 430.000 actuals a 412.000. 308.000 d’hotel i 104.000 de lloguer vacacional. El miler de places que estan en tràmit continuaran endavant.
Així ho ha anunciat el president de la institució insular, Llorenç Galmés, acompanyat del conseller insular de Turisme, José Marcial Rodríguez, en una roda de premsa en què ja es preveia, segons fonts, que s’anunciarien les iniciatives en política turística que impulsarà el Consell en aquest mandat.
Serà el primer pic que Mallorca redueixi el seu nombre de places màximes. “És el moment de posar límits”, ha declarat Galmés. “L’objectiu és sentir-nos visitats, no envaïts”, ha dit el conseller José Marcial Rodríguez. En la seva intervenció a la conferència de premsa, han reconegut que aquesta temporada “continuarà difícil i complicada” en aquest sentit, però que aquesta és “la primera mesura per lluitar contra la saturació”.
El Consell de Mallorca qualifica la mesura de valenta. Un tipus de mesura, diu, que no s’han pres durant les darreres dues legislatures progressistes. De fet, carrega contra la moratòria impulsada per l’anterior govern insular.
Amb la rebaixa del sostre de places turístiques, el consell insular també preveu reforçar l’atac contra l’oferta il·legal. Una de les causes més rellevants, assegura, de la massificació. Ho farà, de moment, amb la incorporació de 5 nous tramitadors per agilitzar els expedients sancionadors.
Fan ruire
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan
El ferit, un ciutadellenc de 54 anys, continua ingressat a l'UCI de Son Espases i el seu pronòstic és reservat
La programació de la radiotelevisió pública i plataformes digitals d'IB3 es veuran afectades i això inclou les retransmissions de les festes de Sant Joan de Ciutadella
L'home des be visita 105 cases durant tot el dia