La sostenibilitat social del sector ha estat l'eix central
La paraula “sostenibilitat” ha estat, probablement, la més repetida durant tota la jornada d’aquest dilluns, però no només des d’un punt de vista ambiental. També hi entren el factor social i l’econòmic. Els experts aposten per la necessitat d’estimular l’ocupació, sempre fent-ho des d’aquesta perspectiva, i més amb els temps que, diuen, poden venir.
Prop de 19 milions de persones treballen en el sector turístic a Europa. Una xifra que els experts creuen que podria baixar. Per això, expliquen, és crucial anar amb ells de bracet i també millorar-ne les condicions laborals per fer el treball més atractiu. Uns efectes socials del turisme que només es poden analitzar si es fa feina conjunta.
Un dels temes que més confrontació ha suscitat durant el matí és el referent al lloguer vacacional. Han reclamat acció més contundent contra l’oferta il·legal. Al Fòrum, també s’ha posat damunt la taula la posada en marxa de diferents metodologies per mesurar els efectes del turisme en les poblacions residents.
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer del General Riera de Palma
Consulta el creixement poblacional al conjunt de l'arxipèlag amb gràfics interactius
La Policia Local de Palma es troba a l'espera del certificat mèdic que confirmi la declaració de l'home, d'uns 50 anys, el qual va donar negatiu en alcohol i drogues